søndag 6. mars 2011

BOLLE-SØNDAG!


Ja, da MÅ man ha boller da :) Og det gjelder jo hos meg å :) Men jeg lager noen litt andre boller enn det tradisjonen sier det skal være nå når det er fastelavensboller. I Trondheim selger de noen boller (de har vanlige fastelavens-boller å, disse er vel mer til salgs hele året da) med vaniljekrem (egentlig vaniljekrem blandet med krem) og sjokolade (kanskje litt mørkere enn den vi har tatt på her) på toppen, og de er sinnsykt gode. De selger de ikke her på vestlandet. Så når det da er bolle-søndag, så lager vi disse bollene med vår egen lille vri. Vi har brukt ren vaniljekrem inni og smeltet Walter-sjokolade på toppen....mmmmm....og det va digg :) Kan virkelig anbefales på det sterkeste.

Siden vi nå er i gang med bolle-søndags-boller, så kan jeg vel vise dere noen LO`er jeg lagde i fjor. Den ene var en utfordring fra min tidligere arbeidskollega Wenche, der jeg skulle scrappe en "rosa" (de som kjenner meg vet at jeg ikke er så glad i rosa) LO med bilde av meg selv på. Og va er vel da ikke mer perfekt å scrappe enn valentin-bilder :) Bolle-søndag i fjor var på samme dag som valentinsdag, morsdag, tibetansk nyttår og hele pakken på en å samme dag. Å siden det var bolle-søndag, måtte vi lage sånne gode sjokolade-boller m/vaniljekrem. Og siden det var valentinsdag pyntet vi de med hjerter, og da ble det valentin-boller :)


Den andre LO`en var bare for morro skyld. Der scrappet jeg de søte kosedyrene vi gav til hverandre. Preben er ikke så stor fan av kosedyr, men denne søte grønne dragen (eller hva det er) måtte han bare få :)


Vi synes også det er morsomt å tulle og tøyse litt, så vi tar av å til masse tulle-bilder mens vi spiser bolle, siden de er litt vanskelige å spise....veldig morsomt :) I fjor lagde jeg da også et lite mini-album av bildene vi tok av våre valentin-boller..... Bildene inni egner seg desverre ikke på trykk her, så dere får kun se framsiden av albumet :)


Og siden alt var på samme dag i fjor, så må jeg bare vise dere den super enklevmorsdags- og tantekos sjokoladene (fikk ikke vist de til dere i fjor, så da får dere se de nå) jeg lagde. De er pyntet med papir å pynt fra Storyteller, bare blonden jeg ikke vet hvor jeg har fra. Dette er ikke så bra bilde, det ble tatt med mobilen i full fart før de ble sendt :)




Ha en fin bolle-søndag videre :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så bra at dere har kost dere med boller i dag, må prøve den oppskriften neste gang jeg baker♥

God natt♥

Trude Julie sa...

De bollene ser sykt gode ut! og de sjokoladene var veldig fint pynta :D