søndag 13. mars 2011

Mitt 2010-prosjekt

Dette er et prosjekt som har tatt litt tid (kunne sikkert gått litt kjappere om jeg hadde holdt på litt mer aktivt da men), og har da gått litt utover mine andre scrappe prosjekter. Når jeg har vært borte hos venner og skulle scrappe, så har jeg tatt med veska mi, og nål og tråd :) Begynte i Mai 2010, og ble ferdig i januar 2011, og endelig har jeg klart å rote meg til å få bildene av veska mi inn i blogen min :) Det var vel på tide :)
(Dette bildet er da på lokket framme)

Prima kom for en stund siden med noen sinnsykt kule vesker i ”hvit” canvas som jeg bare MÅTTE ha. En sånn MÅTTE jeg scrappe. Kjøpte noen stoff farger på sprayflaske fra S-E-I hos Scrappejngelen, som jeg farget veska med. Brukte sjablonger fra Tim Holtz, Tattered Angels, noen andre jeg fant hjemme som jeg ikke vet hvem er fra, og noen jeg har skjært ut selv med min kule SLICE fra Making Memories.

Satte meg på kjøkkengolvet hjemme (der er det ikke teppe på gulvet) med den store splat-matta mi fra tattered Angels, å sprayet i vei J En side om gangen, så måtte den tørke før jeg kune ta neste siden. Kantene og reimen farget jeg utendørs. Asfalten ute i gata er fortsatt litt ”grønn” etter at jeg har holdt på med farge-sprayene mine…hehehehe…

(Dette bildet er framme, men under lokket)

Kjøpte noen blonder hos scrappejungelen som jeg har sydd på kanten på lokket med broderi-tråd. Blomstene er fra Prima. Har også brukt broderi-tråd for å sy på mønstrene der jeg har brukt sjablonger, for å få en litt annen effekt. Har brukt ”smykkelim” fra Panduro til å lime på bling på lokket, og det sitter faktisk veldig godt. Tåler håndvask, men ikke bløtlegging, så det er jo bra. Har også tatt smykkelim der jeg har brodert, for at trådene ikke skal løsne (siden det er dobbelt stoff, så får jeg ikke festet på baksiden). Bling`ene på snøkrystallen har jeg brukt i-rock fra Imaginisce. Det er en vareprøve vi har fått på jobb, som jeg har fått lov å leke litt med. Blingen har da lim på baksiden, og festes med at de blir varmet opp med en varme-ting. Ganske morsomt, og de sitter faktisk imponerende godt (har testet den på både tre og papir i tillegg til stoff). Det eneste kjipe med selve varme-tingen er at batteri lokket ikke sitter så godt, det bare hopper av, så det har jeg festet med en tape. Ellers så er den bare helt genial.

(Dette bildet er inni lokket)

Dette veske-prosjektet har jo som sagt tatt litt tid da, for jeg sitter jo ikke å syr på den hele tiden. Tror jeg må ha begynt en gang i slutten av April eller begynnelsen av Mai med å farge den. Tok den med meg på sørlandet 17-mai helga da vi skulle feire 17-mai nede på Borøya utenfor Søgne, så begynte jeg å sy på den da. Så har jeg tatt den med meg på et par scrappe-kvelder med noen venner. Da har jeg sydd litt istedenfor å scrappe. Da lokket var ferdig, tok jeg den i bruk, og så har jeg bare sydd litt innimellom.


(Dette bildet er baksiden av veska)

Til slutt så ble da veska endelig ferdig, tror jeg. Kanskje jeg finner på mer å gjøre med den etter hvert…..hvem vet…. J Har noen små planer for å få sydd inn logoen min en plass inni lokket......og noen små snøkrystaller rundt den store.....men alt dette blir på sikt, sånn litt etter hvert :)

2 kommentarer:

Trude Julie sa...

Denne veska er blitt bare helt sinnsykt kul! :)

Margrethe sa...

Så UTROLIG flink du er Nina. Den veska har jeg sett mange ganger å den er blitt en slager!!!! Kos og klem!!!